Przygotuj się!

przez | 2018-05-04

Hej Animatorzy! Rozpoczął się – intensywny sezon w naszej branży. Okres pięknej pogody, czas komunii, wesel i imprez wokół dnia dziecka. Okres wielu imprez plenerowych, gdzie nakręcająca Nas praca z dziećmi i kreowanie zabawy łączy się z olbrzymią ilością rzeczy do zapamiętania i zorganizowania. Jak nad tym zapanować. Jak nie zapominać i jak działać. Zapraszam do tekstu.

Każdy weekend zabaw zaczyna się dla Nas dużo wcześniej. Organizacja eventu to bardzo dużo wyzwań, które muszą zagrać, aby wykonać najlepsze realizacje. Oto nasze kilka pomysłów, jak pomóc sobie, aby w dniu pracy być przygotowanym na 100%.

  1. Scenariusz – o tym pisaliśmy już w poście Dobry Scenariusz <— poczytaj. Odpowiednie przygotowanie historii i następujących po sobie elementów pomoże prowadzić zabawy z pewna dynamiką i zaciekawieniem dzieci. Jeżeli impreza jest otwarta i nie wiesz czego możesz się spodziewać spróbuj przygotować krótki harmonogram jak chciałbyś, aby wyglądał dzień. Gdy dużo pracujesz w weekendy idealnym dniem będzie na to Wtorek. A dlaczego zobacz na końcu wpisu.
  2. Plan dnia – oprócz planu zabaw warto przygotować Plan Dnia – swoistą Agendę działań twoich i ewentualnego zespołu. Co musi stać się, aby dojechać do miejsca zabaw. Ile czasu potrzebujemy na rozstawienie się i przygotowanie. Czy ktoś musi nam pomóc. Czy występują pewne przeciwności z dojazdem – remonty, trudna trasa. Może warto być wcześniej, aby na spokojnie zastanowić się nad miejscem zabawy i innymi czynnikami. Jakie miejsce będzie nam potrzebne i czy będzie coś, co wiemy, że nam będzie bardzo potrzebne – prąd, woda, stoły, krzesła. Jeżeli nie dowiedzieliśmy się o tym wcześniej to pora, aby ostatni raz skontaktować się z naszym klientem i rozwiać wątpliwości. Niech będzie to środa! W tym dniu ustal też Plan B – co się stanie, gdy…
  3. Spis wszystkich rekwizytów – to chyba najważniejszy punkt z naszej listy – punkt po punkcie punktujemy rekwizyty do zabawy i elementy do wzięcia. Jeżeli chcesz mieć spokojną głowę po prostu przy pakowaniu odhaczaj. Takie listy wielokrotnie ratowały nasze imprezy. Bardzo dobrze mieć podzielone i przyporządkowane do danych działań np. zabawki, plastyka, wizerunek (banery, ulotki, ogrodzenie terenu, itp.). Jeżeli masz możliwość polecamy pakowanie się już w Czwartek z listą w ręku!
  4. Ułóż w głowie dzień – Piątek – najlepiej zrobić krótką zajawkę dnia Eventu – od wstania i dojechania na miejsce, po zabawy, które prowadzisz po pakowanie i powrót do domu. W takiej małej własnej inscenizacji często wyłapuje się rzeczy, o których się zapomniało. Tak przedłużacz do głośnika! Płyn do baniek rety- nie schowałem! Przechodzi Ci przez głowę super zabawa i bach – brakuje jednego rekwizytu – ale spokojnie mam go, a jak nie – Zadanie: muszę podjechać do sklepu po różnokolorowe balony. Takie działanie ratuje życie!.
  5. Dzień pracy – Sobota / Niedziela po pysznym śniadaniu ruszamy do pracy. Tak jest jesteśmy dobrze przygotowani i nic nas nie zaskoczy. Teraz nasza realizacja wyjdzie super, a uśmiech na twarzy zarazi wszystkich uczestników zabaw.
  6. Dzień po – Poniedziałek. Czas na odpoczynek i małe podsumowanie. Co było potrzebne i najważniejsze wnioski – czy udało Mi się wymyślić jakąś super zabawę, która pociągnęła imprezę do przodu. Jeżeli tak zapisujemy i zapamiętujemy. Czas na rozpakowanie, umycie rekwizytów i przygotowanie się do kolejnego tygodnia.

Podsumowując, jeżeli działasz Sam – dobre planowanie i rozłożenie pracy dobrze przygotuje Cię do pracy. Na pewno pomoże być bardziej kreatywnym – myśląc częściej a krócej różne myśli wpadają nam do głowy i pomogą. Wiem, to wszystko można zrobić w 1 dzień, ale czy warto? Odpowiedź zostawiam tobie.

Jeżeli masz pytania do Naszego zespołu i interesują Cię takie tematy – zostaw komentarz lub napisz maila na biuro@animatorZpasja.pl. Dodatkowo zapraszamy na nasz facebook, gdzie już wkrótce kolejna porcja inspiracji. Dzięki i powodzenia w działaniach.