Inspiracje Dzień Misia Pluszowego

przez | 2019-11-24

Cześć.

Dzisiejszy wpis to ponad 20 zabaw do wykorzystania podczas świętowania Dnia Misia Pluszowego.

Zanim zaczniemy wyliczankę to przypomnę, że Dzień ten obchodzimy 25 listopada. Przez ostatnie lata stało się ono nieodzownym elementem prawie każdego kalendarza ciekawych wydarzeń głównie w przedszkolach, ale też we wczesnych latach szkoły podstawowej. Dzieci w ten dzień przynoszą swoje ukochane pluszaki i bawią się razem z nimi a Nauczyciele wymyślają super zadania od plastycznych po ruchowe. Na licznych forach przedszkolnych można znaleźć bardzo dużo ciekawych pomysłów na prace i dekoracje. Ja zapraszam na ponad 20 pomysłów na zabawy ruchowe.

O Dniu Misia nagrałem też film na kanał YouTube, na który zapraszam poniżej.

W filmie opisałem 10 zabaw moim zdaniem bardzo atrakcyjnych na warunki przedszkolne. Wykorzystamy chustę animacyjną, najkochańsze pluszaki oraz dodatkowo kartki papieru. Zapraszam do oglądania:

Zapraszam do subskrybowania kanału Youtube

Jeżeli film już za Tobą, to zapraszam na małe podsumowanie w tekście. Do 10 zabaw z filmu dołączam 14 innych, które były pokazywane również w infografikach na stronie Facebook – od razu zachęcam do częstych odwiedzin. Postanowiłem, aby wszystko znalazło się w jednym miejscu 🙂

Czas na 24 zabawy z Misiem Pluszowym w tle

Na początek bonus plastyczny:

1 ŚMIESZNY MIŚ

– Dzieci siedzą przy stole z zawiązanymi oczami, każdy dostaje kartkę i ołówek (lub kredkę). Zadaniem dzieci jest narysowanie misia według wskazówek prowadzącego: rysujemy głowę misia, jedno uszko, drugie uszko, oczy, nosek i buzię. Teraz rysujemy misiowi brzuszek, a następnie jedną łapkę i drugą łapkę oraz nogi. Ważne jest, aby prowadzący czekał po każdym poleceniu, aż wszystkie dzieci je wykonają. Na zakończenie wszyscy ściągają opaski z oczu i sprawdzają jak wygląda ich misiu.

Teraz już mocno ruchowo:

2 UKRYTE MISIE

– Dzieci zostają podzielone na dwie grupy. Jedni zamykają oczy, drudzy w tym czasie chowają gdzieś w sali misie osób z pierwszej grupy. Dzieci muszą jak najszybciej odnaleźć swojego misia i usiąść na dywanie w siadzie skrzyżnym.

3 PODAJ DALEJ

– Dzieci siedzą w kole. Zabawa polega na przekazywaniu sobie małego misia różnymi częściami ciała wskazanymi przez prowadzącego np. nogami, łokciami, palcami itp.

4 TOR PRZESZKÓD Z MISIEM

– Prowadzący układa tor przeszkód. Zadaniem dziecka jest pokonanie go razem z pluszowym misiem, uważając aby nie zgubić po drodze misia
i dobrze wykonać poszczególne etapy tory przeszkód.

5 GDZIE JEST MÓJ MIŚ?

-Dzieci układają swoje misie według poleceń prowadzącego np.: podnieście misie wysoko, opuście misie nisko, połóżcie je za sobą, połóżcie je przed sobą, połóżcie na stoliku, za krzesłem, teraz posadźcie misia z prawej strony

6 TAŃCZĄCE MISIE

Dzieci tańczą w rytm wybranej piosenki trzymając misia w dłoniach. Na zatrzymanie muzyki i pokaz prowadzącego robią wybrane zadania: —prowadzący kuca– dzieci kucają miś siada
—prowadzący podnosi ręce do góry – dzieci podskakują podrzucając misia
—prowadzący obraca się – dzieci trzymają misia z przodu i wykonują obrót
—prowadzący krzyżuje ręce na barki – dzieci przytulają misia

7 STRAŻNIK

– Dzieci siedzą w kole. Jedna osoba siada w środku z zawiązanymi oczami
i kładzie przed sobą misia (strażnik). Prowadzący wybiera drugą (np. poprzez dotkniecie jej ramienia), która musi jak najciszej zbliżyć się do siedzącej w środku i zabrać jej misia. Jeżeli strażnik usłyszy jakiś szelest
i wskaże palcem, skąd nadchodzi, wtedy przyłapana osoba wraca na miejsce. Prowadzący wybiera nową do zabawy. Natomiast, jeżeli uda się podejść do strażnika i wykraść mu misia, osoba ta zostaje w środku i staje się strażnikiem, a zabawa zaczyna się od nowa. 

8 NAKARM MISIA

– Prowadzący rozkłada na podłodze linę, a na jej końcu kładzie misia. Wokół liny porozrzucane są różne warzywa i owoce (mogą to być zabawki, wydrukowane obrazki lub prawdziwie owoce i warzywa. Zadaniem dziecka jest dokładne przejście po linie do misia, utrzymując przy tym równowagę
i wybranie po drodze jednego produktu, którym nakarmi pluszaka. Kiedy dojdzie do misia, mówi głośno nazwę wybranego owocu lub warzywa.

9 JA MAM MISIA

– Dzieci siedzą w kole. Prowadzący wybiera jedno dziecko, które dostaje misia. Dzieci śpiewają na melodię „Mam chusteczkę”:

Ja mam misia pluszowego i chcę go oddać Tobie,
By był Twoim przyjacielem, weź go proszę sobie.

-Dziecko z misiem chodzi poza kołem, a na słowa „weź go proszę sobie” wybiera jedno dziecko siedzące w kole i kładzie jej misia za plecami. Wybrana osoba wstaje i zabawa zaczyna się od nowa.

 10 KTÓRY TO MIŚ?

Dzieci siedzą na dywanie razem ze swoimi misiami. Prowadzący opisuje jakiegoś misia np. ten miś jest duży, ma zieloną czapeczkę i szalik w kropki. Zadaniem dziecka jest uważne słuchanie opisu oraz powstanie jeżeli dany opis pasuje do jego misia

11 ZNIKAJĄCE MISIE

– Dzieci siadają w kole dookoła chusty i kładą do środka pluszowe misie. Na sygnał prowadzącego zamykają oczy – w tym momencie pod chustę wędrują 2-3 pluszaki. Prowadzący pozwala otworzyć oczy i pyta kto opisze misie, które zniknęły. Kto odpowie najszybciej w kolejnej rundzie może chować misie

12 W POSZUKIWANIU MISIA

– Chowamy pluszowe misie wszystkich dzieci pod chustą. Na sygnał dzieci wachlują chustą na wysokości bioder. Następnie wskazane dzieci trzymające dany kolor wchodzą pod chustę w poszukiwaniu swojego pluszaka.

13 SKACZĄCE MISIE

Dzieci trzymają chustę animacyjną, na której leżą pluszowe misie. Przed rozpoczęciem zabawy dzieci „obstawiają”, który miś wygra i utrzyma się na chuście jak najdłużej. Na hasło prowadzącego „skaczące misie” dzieci zaczynają energicznie ruszać chustą i obserwują,  który miś utrzyma się najdłużej.

14 KOLOROWA WYSPA

– Kładziemy chustę animacyjną na ziemi. Dzieci w stają odległości kilku kroków od chusty i trzymają swoje pluszaki. Aby zdobyć punkt należy powiedzieć na jaki kolor się celuje, a następnie rzucić tak, aby została na wybranym wcześniej kolorze.

15 DOGOŃ MNIE

– Dzieci siadają w kole dookoła chusty i kładą przed Siebie pluszowe maskotki. Na sygnał prowadzącego dwójka podnosi maskotki z wybranego koloru i rozpoczyna podawanie z rąk do rąk zgodnie ze wskazówkami zegara. Która maskotka szybciej dotrze na swoje miejsce.

16 ZAPAMIĘTAJ MNIE

– Dzieci siadają w kole dookoła chusty i kładą przed siebie pluszowe maskotki. Wybrany jeden uczestnik wychodzi a dzieci w tym czasie zamieniają położenie kilku maskotek. Po powrocie wybraniec musi odgadnąć co się zmieniło.

17 ZABAWA W CHOWANEGO

– Dzieci dobierają się w pary. Jedno chowa pluszowego bohatera. Następnie zawiązujemy oczy drugiemu z pary, który podążając za słownymi wskazówkami próbuje odnaleźć maskotkę.

18 BRYKAJĄCE TYGRYSKI

– Dzieci ustawiają się w rzędzie. Prowadzący rozkłada trasę z kolorowych kółek i trzymając maskotkę w rękach pokazuje w jaki sposób pokonywać przeskakiwać tor np. na jednej nodze, co drugie kółko. Zadaniem dziecka jest pobrykać zgodnie z pokazem prowadzącego.

19 DO PARY

– Dzielimy dzieci na dwie grupy. Jedna trzyma pluszaki, druga trzyma kartki z narysowanymi częściami lub napisanym opisem pluszaków. Dzieci biegają w rytm muzyki, na muzyka stop muszą się dobrać w pary zgodnie z pasującym do pluszaka obrazkiem.

20 MISIOWE KOŁO

– Dzieci biegają w rytm muzyki z Misiami. Jak muzyka się zatrzymuje należy bardzo szybko stworzyć koło na zasadzie: Dziecko – Miś – Dziecko – Miś – Dziecko – Miś. Gdy koło utworzone kolejne rytmy tańczymy wspólnie tak aby się nie rozerwać. Na hasło znów ruszamy do samodzielnych tańców z Misiem

21 MAM MISIA

– Dzieci biegaj z pluszakami. Prowadzący wyznacza jedną osobę, która odkłada Misia i zostaje berkiem. Po dotknięciu i złapaniu uciekającego przejmuje ona jego misia. Nowy berek goni i szuka innej osoby, od której mógłby przejąć misia.

22 MISIE RATUJĄ

– Dzieci biegają. Pluszaków dużo mniej niż uczestników. Wyznaczony berek goni, ale nie może złapać uczestnika, który trzyma Misia. Pluszaki trzymane są krótką chwilę i przekazywane lub odkładane na ziemie, aby każdy mógł na chwile być bezpiecznym.

23 BEZPIECZNA WYSPA

– Rozkładamy kartki A4 – na nich kładziemy misie. Karteczek i misiów mniej niż uczestników. Biegamy po sali i na sygnał prowadzącego dzieci wbiegają na kartki – podnoszą Misie do góry. Komu się nie uda dostaje zadanie z Misiem w tle 😉

24 KOLOROWE KOŁO MISIÓW – Dzieci trzymają pluszaki. Stoją w kole na kolorowych kartkach A4 w różnych kolorach powtarzalnych po 2-4. Trzymają Misie. Prowadzący mówi dany kolor, który musi wybiec na środek i zamienia się Misiami lub zamienia się miejscami.

Uff ale materiału do analizy 😉 – doszliśmy do końca. Mam nadzieje, że udało się zainspirować Cię do zabawy z tej okazji. Jak spodobało się i może wykorzystasz pomysły zachęcam do podzielenia się tym faktem na YouTube pod filmem z Misiem w formie łapki lub komentarza 🙂 Wielkie Dzięki!

Powodzenia w kreowaniu zabaw!