20 tipów na wyjątkowe #Urodzinydladzieci

przez | 2022-10-05

Cześć. Zapraszam Cię na kolejny wpis na blogu Animator z pasją. Dziś 20 porad TIPów dotyczącej organizacji imprezy okolicznościowej w domu. Jesteś Rodzicem, który organizuje taką imprezkę w domu dla dzieci w niedługim czasie – ten odcinek jest dla Ciebie. Zapraszam do czytania, a jeżeli wolisz słuchać zapraszam na kanał YouTube.

Zaczynamy:

  1. Czarny Marker. Przyda nam się do podpisania wody, soczku, kubeczka, napoju. Dzięki temu na imprezie, gdzie dzieci będą się bawić, kiedy często będą wracać spragnieni, aby się napić nie będą zbyt długo szukali swoich napojów. Będą wiedzieć, które są ich a my nie będziemy wykorzystywać dużo kubeczków, ponieważ będą mieli je podpisane.
  2. Zastawa. Najlepiej papierowa. Kubeczki, papierowe serwetki, papierowe talerzyki, łyżeczki, widelczyki, wszystko po to, aby szybko po imprezie posprzątać. Jeżeli coś się zabrudzi, coś się wyleje to też można szybko papierek, talerzyk wyrzucić i dać nowy. Będzie o wiele łatwiej. Sprzątanie będzie szybsze, a jak dołożymy papierowy obrus, szybko sprawdzimy czy wszystko co na stole jest do wyrzucenia, zwijamy cztery rogi i mamy worek na śmieci gotowy do wyrzucenia.
  3. Karteczki z imionami. Jeżeli mamy dużo gości przyda nam się ten pomysł. Jak wiadomo na sam początek wszyscy będą zaaferowani spotkaniem, po pierwszym opuszczeniu miejsc siedzących mogą wrócić i miejsca pozmieniać. Warto było, aby dzieci wiedziały, gdzie mają swoje jedzenie i picie.
  4. Przekąski. Dobrze jest rozłożyć tak, aby każde dziecko miało w miarę możliwości na wyciągnięcie ręki dostęp do przekąsek. Można też rozsypać na talerzykach dzieci jedzonko, akurat które dzieci chcą. Polecam, aby przekąski były miękkie, żeby można było szybko je zjeść, nie były to twarde ciastka, cukierki, lizaki, które je się długo. Lepiej, aby szybko znikało do brzucha.
  5. Stolik na tort. Jeżeli mamy duży stół, a chcemy żeby dzieci zobaczyły tort jubilata, chcą być bliżej podczas gaszenia świeczek, to dobrze, aby przygotować stolik na tort. Jakiś mniejszy, można odejść od stołu, jubilat stanie gotowy do gaszenia, dzieci staną wokół, wyjdą świetne zdjęcia, gaszenie świeczki i śpiewanie sto lat może zdecydowanie lepiej wyjść.
  6. Tort. Warto kroić malutkie kawałki. Nawet, jak ktoś jest „głodomorem” i będzie mówił, że on na pewno zje duży kawał tortu, dać mniejszy najwyżej damy dokładkę, na ogół ciasta torty zostają, dzieci nie jedzą całych kawałków, jeżeli ukroimy duże kawałki mogą się zmarnować, a warto przeznaczyć tort dla tych którzy lubią, którzy chcą zjeść. Nic na siłę.
  7. Prezenty. Najlepiej na początek ustalić z jubilatem, gdzie odkładamy, w jakieś jedno miejsce. Nie na środku, odłożone gdzieś z boku w miejscu nie przeszkadzającym, nie będą zajmowały głowy.
  8. Otwieranie prezentów. Warto również ustalić z jubilatem czy w ogóle otwieramy, czy może na koniec. Gdy mamy zorganizowaną imprezę, gdzie dzieci będą bawić się z animatorem, z nami, warto przełożyć sobie otwieranie prezentów. Jeżeli dzieci bawią się w pokoju, salonie, też można ustalić czy otwieramy wszystkie prezenty, a może nie które, aby nie było zamieszania.
  9. Zaproszenia. To przede wszystkim dużo informacji dla rodziców gości. Przede wszystkim warto poinformować: o swoim numerze telefonu, o której impreza się zaczyna, o której kończy, adres, jak potwierdzić obecność.
  10. Strój. Możemy dołączyć karteczkę do zaproszenia, jeżeli nie ma gdzie dopisać, jak będzie wyglądała zabawa, czy będziemy bardziej się ruszać, czy bardziej siedzieć, aby wiedzieć jak się ubrać wygodnie i odpowiednio.
  11. Skarpetki. Informacja do rodziców Jakie obuwie wziąć skarpetki, kapcie, buty.
  12. Telefony. Kiedy mamy większą imprezkę, gdzie jest dużo dzieci, zwłaszcza których dobrze nie znamy możemy przygotować sobie listę nazwisk i spisać numery telefonów.
  13. Kto zaproszony. Warto napisać czy zapraszamy tylko dzieci, a może rodziców na kawę, czy mają przyjść pod koniec na tort. Dzięki temu w tym czasie rodzice gości mogą zaplanować sobie odpowiednio czas.
  14. Szkło. Chowamy wszystkie szklane rzeczy w miejscu zabawy pochować. Zwłaszcza, gdy coś jest na szafkach. Chwila nieuwagi i może coś spaść, rozbić się. Warto na to zwrócić uwagę przed rozpoczęciem.
  15. Większe meble. Można przesunąć, gdzieś wynieść. Zabezpieczyć kanty, aby dzieci mogły się swobodnie bawić. Można też porozmawiać z jubilatem czy wszystkie zabawki zostają, czy chowamy, tak aby było więcej miejsca i przestrzeni.
  16. Poduchy i poduszki. Warto pozbierać, aby było wygodnie usiąść, posiedzieć, żeby było wygodnie.
  17. Balony. Zabawy z balonami jak najbardziej przydatne. Warto mieć balonów więcej, część nadmuchanych, część schowanych, bo przy wyjściu można rozdać. Gdzieś popękają, komuś zabraknie, warto przygotować się i mieć zapas. Balonów nigdy za mało.
  18. Torebeczki z zabawą. Można przygotować sobie jako zapas na trudne momenty. Gdy coś się wydarzyło, gdy chcemy zmienić nastrój gości, nastrój imprezy. Dobrze przygotować sobie plan na taki moment. Torebki z zabawami i instrukcją pomogą w zaciekawieniu gości, pomogą w przeniesieniu uwagi na nowo.
  19. Zdjęcia. Dobrze jest fotografować i mieć pamiątkę z urodzin. Zapisać na liście jakie zdjęcia chcemy mieć. Zdjęcia całej grupy, zdjęcie z przyjaciółką, z przyjacielem, przy torcie, grupowe przy torcie, przy zabawie. W trakcie imprezy nie zapomnieć zrobić takich zdjęć. Można te przygotować napis, kawałek przystrojonej ścianki na taką małą sesję.
  20. Prezenciki. Na koniec dla każdego dziecka można przygotować prezencik, podarunek, poczęstunek. Jakąś zabaweczkę. Na pewno zrobi się dzieciom miło po potrzymaniu takiej niespodzianki na koniec.

To tyle na dziś, bardzo dziękuje, zachęcam do zajrzenia na film na kanał yotube, zachęcam do zostawienia komentarza czy takie informacje były przydatne, a może jest coś jeszcze o czym zapomniałem powiedzieć, a sprawdza się podczas domowych uroczystości urodzin dla dzieci. A wkrótce czas na kolejny odcinek z serii serii organizuje imprezkę urodzinową w domu dla dzieci 😉 Dzięki i do zobaczenia.